Pluja, trons, calamarsa i ens estem mal acostumant

CASTELLANO

Després d’un cap de setmana sense bici, el recent passat ens vam tornar a pujar als nostres estimats sellons. A diferencia del viatge a Palamós, aquest cop preteníem mantenir-nos prop dels 100 km sense fer 50 km de més. És a dir, l’objectiu principal era: No perdre’ns i, per descomptat, no acabar dins d’una autopista.

Així doncs, ens vam oblidar de Google Maps i vam confiar la nostra ruta a Komoot, una aplicació de rutes per a bici i senderisme que em va recomanar un altre amic ciclista, en Juan Pablo.

Resoltes certes incongruències matemàtiques el recorregut planejat va estar: Barcelona – Sitges per la C-31, Sitges – Vilafranca del Penedés per la C-15B i la C-15z, i finalment Vilafranca del Penedés – Cervelló per la N-340. Tres trams d’uns 30 km per assolir un total d’uns 93 km amb mil i poc metres de desnivell positiu (mapa).

Des de bon matí, i tal com es preveia ja des de meitat de setmana, el dissabte amenaçava amb núvols carregats i allò sempre fa una mica de pal però tocava fer-nos els forts: Pluja serà el que ens trobarem al nord de França, UK i Irlanda i pluja era el que volíem (o això dèiem). Dins dels plans, no hi cabia fer marxa enrere. Killarney, allà anem!.

Crec que més novells per fer això no podem ser, i això mola. Tot és nou. Cada nou km que recorrem és desconegut, cada nou cop de pedal ens diu com acomodar-nos millor al selló (si és que allò existeix) i cada nova pujada encara ens ensenya com no fer-nos un embolic amb els canvis. No res és mecànic i no res ho fem de memòria, i això està bé perquè cada nou cotxe que ens passa pel costat no ens deixa d’intimidar (per no dir quan es tracta d’un camió). Certament, quan viatges en bici per la carretera quedes exposat al que facin els altres i aquí no queda més que confiar a cegues en que ells no faran cap errada (de fet, aquesta es una xerrada de caire gairebé religiós que encara no hem acabat d’aprofundir amb el Guayas). En fi, que tot ho anem aprenent sobre la marxa perquè no hi ha un altra manera i jo diria que, fins ara, força bé! (o què Guayas?). Per a mi, cada nova sortida ho fem millor que l’anterior.

La volta va resultar ser molt maca i amb una mica de tot: Un serpentejant i força transitat primer tram de costa fins a Sitges, una tranquil·la i sinuosa carretera de campanya només per a nosaltres fins a Vilafranca i després una nacional amb aires d’autopista per arribar fins a Cervelló. Aquest darrer tram pot semblar a priori el més avorrit però ens tenia reservat un parell d’anunciades novetats:

Pluja: Des que ens vam acabar l’entrepà de truita al bar Pont del Carril a la sortida de Vilafranca.
Tempesta de trons i calamarsa: Entre els km 73 i 76 quan deixàvem enrere Avinyó Nou.
Punxada: O millor dit, esclat! de roda al km 80 i sort perquè tot just creuàvem pel poblat d’Ordal.
I més pluja torrencial, calamarsa i baixades de temperatura: Als darrers 4 – 5 km des de l’entrada de Vilarana fins a Cervelló. Arribats fins aquí, que el pas d’un cotxe ens mullés quan aparcàvem les bicis fora del bar triat per recuperar l’escalfor va estar certament insignificant: Ja estàvem xops –i pel que fa en Guayas, fins a tremolar–.

Tempesta i fred a banda, en total una jornada força relaxada de 7,5 hores que vam iniciar cap a les 9:30 h i vam acabar cap a les 17:00 h quan entràvem a Cervelló. De pedaleig unes 4,5 hores i en total uns 94,5 km a una mitjana a prop dels 21 km/h. Tot, sense pèrdues ni autopistes de per mig.

I sí, ens estem mal acostumant!
Si un cop va estar una calçotada a Can Beranuy i el següent un berenar amb pastisset d’aniversari a Ca la Vero, aquest cop la maquinaria de rescat ha corregut per compta de… Maria!. Qui, cotxe amb calefacció a tope, ha fet d’intendència per a que l’aventura acabés sopant un immillorablement ben presentat plat de pasta calenta en mig del bosc, al costat d’un rierol, prop d’una font secreta i sota un cel ple d’infinites estrelles que no tinc del tot clar si van poder conciliar la son de tants ocells que esvalotaven la nit.

Vaja, que millor, impossible. 🙂

20170401_221302
Tea-time i acampada lliure pel mont!
Campions_2017
I al dia següent… Campions de lliga! Vinga TRB, algú ho havia de dir!

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
CASTELLANO

Lluvia, truenos, granizo y nos estamos mal acostumbrando

Después de un fin de semana sin bici, el recién pasado volvimos a subir a nuestros queridos sillines. A diferencia de la ida a Palamós, esta vez pretendíamos mantenernos cerca de los 100 km sin hacer 50 km de más. Es decir, el objetivo principal era: No perdernos y, por supuesto, no acabar dentro de una autopista.

Así pues, nos olvidamos de Google Maps y confiamos nuestra ruta a Komoot, una aplicación de rutas para bici y senderismo que me recomendó otro amigo ciclista, Juan Pablo.

Solventadas ciertas incongruencias matemáticas el recorrido planeado fue: Barcelona – Sitges por la C-31, Sitges – Vilafranca del Penedés por la C-15B y la C-15z, y finalmente Vilafranca del Penedés – Cervelló por la N-340. Tres tramos de unos 30 km para lograr un total de unos 93 km con mil y poco metros de desnivel positivo (mapa).

Desde buena mañana, y tal como se preveía ya desde mitad de semana, el sábado amenazaba con nubes cargadas y eso siempre da un poco de lata pero tocaba hacernos los fuertes: Lluvia será el que nos encontraremos al norte de Francia, UK e Irlanda y lluvia era lo que queríamos (o eso decíamos). Dentro de los planes, no cabía dar marcha atrás. ¡Killarney, allá vamos!.

Creo que más novicios para hacer esto no podemos ser, y eso mola. Todo es nuevo. Cada nuevo km que recorremos es desconocido, cada nueva pedaleada que damos nos dice como acomodarnos mejor en el sillín (si es que eso existe) y cada nueva subida todavía nos enseña como no hacernos un lío al pasar los cambios. Nada es mecánico y nada lo hacemos de memoria y esto está bien porque cada nuevo auto que nos adelanta no nos deja de intimidar (para no hablar cuando se trata de un camión). Ciertamente, cuando viajas en bici por la carretera quedas expuesto a lo que hagan los demás y aquí no queda más que confiar a ciegas en que ellos no cometerán ningún error (de hecho, esta se una conversa de aire casi religioso que aún no hemos acabado de profundizar con Guayas). En fin, que todo lo vamos aprendiendo sobre la marcha porque no hay otro manera y yo diría que, hasta ahora, ¡bastante bien! (¿o qué Guayas?). Para mí, cada nueva salida lo hacemos mejor que la anterior.

El recorrido resultó ser muy guapo y con un poco de todo: Un serpentante y transitado primer tramo de costa hasta Sitges, una tranquila y sinuosa carretera de campiña sólo para nosotros hasta Vilafranca y después una nacional con aires de autopista para llegar hasta Cervelló. Este último tramo puede parecer a priori el más aburrido pero nos tenía reservado un par de anunciadas novedades:

Lluvia: Desde que nos acabamos el sándwich de tortilla en el bar Pont del Carril a la salida de Vilafranca.
Tormenta de truenos y granizo: Entre los km 73 y 76 cuando dejábamos atrás Aviñó Nou.
Pinchazo: O mejor dicho, ¡estallido! de rueda al km 80 y suerte porque justo cruzábamos por el poblado de Ordal.
Y más lluvia torrencial, granizo y bajadas de temperatura: En los últimos 4 – 5 km desde la entrada de Vilarana hasta Cervelló. Llegados hasta a este punto, que el paso de un auto nos mojara cuando aparcábamos las bicis fuera del bar elegido para recuperar el calor del cuerpo fue ciertamente insignificante: Ya estábamos empapados –y en el caso de Guayas, hasta tiritar–.

Tormenta y frio a un lado, en total una jornada bastante relajada de 7,5 horas que iniciamos hacia las 9:30 h y acabamos hacia las 17:00 h cuando entrábamos en Cervelló. De pedaleo unas 4,5 horas y en total unos 94,5 km a una media cercana a los 21 km/h. Todo, sin pérdidas ni autopistas de por medio.

Y sí, nos estamos mal acostumbrando!
Si una vez fue una calçotada en Can Beranuy y el siguiente una once con pastelito de cumpleaños en Can la Vero, esta vez la maquinaría de rescate ha corrido por cuenta de… ¡Maria!. Quién, coche con calefacción a tope, ha hecho de intendencia para que la aventura acabara cenando un inmejorablemente bien presentado plato de exquisita pasta caliente en medio del bosque, junto a un riachuelo, cerca de una fuente secreta y bajo un cielo lleno de infinitas estrellas que no tengo del todo claro si pudieron dormir de tantos pájaros que alborotaban la noche.

Vaya, que mejor, imposible. 🙂

20170401_221302
¡Tea-time y acampada libre en el monte!
Campions_2017
Y al día siguiente… ¡Campeones de liga! Vamos TRB, ¡alguien lo tenía que decir!

One thought on “Pluja, trons, calamarsa i ens estem mal acostumant